min bloggberättelse del8

Jag hade precis kommit hem från min första dag i skolan när Remo och Mamma kom hem. Det var könt att inte behöva vara hemma ensam. Mamma frågade om det var bra första dagen i skolan. Det har varit jätte bra sa jag lite halv glatt. Åhh....varför måste man gå upp så tidigt varje morron till och med på sommar lovet när Remo börjar skrika som en trumpet!!!!! Och på dom här dagarna för att jag ska till skolan!!!!!! Jag hoppas att det blir perfect i skolan idag igen. Mamma väckte mig precis. TYST I KLASSEN! Sa fröken strängt. Alla barn var så stökiga idag. Till och med jag var stökig. Jag satt i bäncken bredvbid en kille so heter Nore. Alla tjejerna tycker att han är så söt det gör jag med. Men han är ihop med en tjeje som heter Mirry. Hons föräldrar är jätte rika. Dom har en helikopter och en limosin! När jag äntligen var på väg hem så ringde mamma. Hon sa att jag måste springa över till våran granne och bekanta sig med hennes dotter. som om det skulle hända sa jag till mamma! Nu går du dit du måste få lite vänner i området också inte bara i skolan! Jag gick in i vårat hus och bytte till en rosa tröja med en blomma gjord av glitter på och ett par vita tajta jeans. Sedan gick jag till grannarna och ringde på. Då öppnade en lång kvinna med kort kjol och vit tröja! Hej sa hon. Hon lät inte särskilt glad. Hej! Jag undrar om du har nån dotter? Ja! MOLAJA KOM DET ÄR NÅN SOM VILL PRATA MED DIG!!!!!!!!! En liten kort tjej med axel långt hår och fina blåa jeans och en grön och röd dandig tunika kom springande ner från den väldigt långa trapan. Hej! Jag heter Valeja och jag har pracis flyttat in här bredvid och jag undrara om vi kanske kunde leka? Hon svarade inte på enlång stund men till slut ropade hon på sin mamma! Jaa..... Vi kan leka om vi är hemma hos mig!?????                             FORTSÄTTNING FÖLJER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0