min blogg berettelse Del 2

När jag hade varit ute med Milla kom jag på! Snart börjar ju min skola jag får äntligen göra något annat än att sitta hemma med nappen och och min jobbiga lillebror! Jag skulle snart gå och lägga mig. Det hade mörknat nu och jag satt med mamma i soffan. Det var nyheter! Jag hatar nyheter men just nu hade jag annat att täncka på än tvevn! Jag tänckte på skolan om det var en så bra skola som mamma säger..... Jag avbrytes från mitt tänckande av att mamma sa att jag skulle gå och lägga mig! Jag hade ingen lust att sova. Men jag måste verckligen orka upp för Remo börjar skrika där vi halv 6 tiden. Jag kunde bara inte sluta täncka på den nya skolan om den nu var så bra varför kände jag så här då? Åhh vilcken jobbig nat sa jag för mig själv när jag trött hassade mig till Remos säng! Jag matade han och åt min egen fruckost. Sedan så var jag tvungen att gå ut i regnet med Milla! Den hät dagen var inte heler särsilt bra! Men jag måste bara ringa till Nadja! Det var min bästa kompis i England men nu har vi inte hört av oss på ett tag......... När jag kommitt in igen satte jag mig framför teven. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av tv men jag hade inget annat för mig just då...... Det ringde i telefonen. Det var mamma hon sa att jag behövde leka med Remo och sedan gå ut med han och Milla! Efter samtalet gick jag till mitt och Remos rum. Jag satte honom på golvet och tog fram en liten ask. Den var full med action figurer. Remo bruckade gilla dom. Han lekte en ganska lång stund men sedan tröttnade han och v gick ut på en promenad. Det hade slutat regna nu men det var fortfarande mulet. Milla sprang en halv meter framför mig. Vi gick runt lekplatsen och hem igen. Det fanns som vanligt inget att göra! Men jag bev ganscka hungrig. Jag gick ner till köket. Men ÅHH stönade jag! Det fanns ingen mat! Jag måste handla lite tänckte jag. jag tog Remo gav Milla mat sedan gick vi! Det var inte llångt till afferen men det hade böörjat regna igen! Inne på affären fanns mycket mat jag köpte:köttbullar,makaroner,saltapinnar,bebismat,ketchup och tranbärs saft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0