min blogg berättelse Del 4

Vars är lappen då frågade mamma iritterat. Den slängde jag hos  tandläkaren! Efter middagen låg jag på min säng och hörde Remos skrik nedan. Jag tänkte på om jag verckligen kunde låta bli att berätta om att Karisa skolkade.... Fasst jag hade ju lovat! Men jag kunde inte ricktigt hålla det inne. Jag tror jag väntar och tar en sak i taget. I morgån börjar Samo sin skola. Han har bara vart hos putte. Det är hans kompis han fick just när vi flyttade hit. Jag har inte hittat någon kompis! Jag gick ner och satte mig vid köksbordet. Vill du börja rida frågade mamma glatt! Nae jag tror jag skulle vilja börja i en sport. Men rida är en sport det finns en grupp för det i din ålder som jag leder! Men jag tror nog jag vill börja i något annat. Mamma föreslog mycket! Men inget av förslagen var bra nog! Jag vill börja i simmning sa jag stolt. Simmning? sa mamma häppet! Men du lilla vän du har ju aldrig gillat att simma förut! Men jag kan väl ändra mig jag gillar att bada! Jahopp men vi får väl anmäla dig då! Bra jag kommer att gå varenda träning! Mamma gick med en förvånad blick till datarummet. Jag gick till Samos rum och frågade vad han gorde. Inget särsilt sa han skämtasmmt. Vill du följa med ut och spela fotboll? frågade Samo. Nae jag ska stanna inne idag jag måste nog gå på toa sa jag till Samo. Jag hade gort fel! Jag gillar ju inte simmning! varför sa jag så till mamma? Om jag inte går på träningarna måste jag börja i ridning! Jag låg i min säng alla i huste sov förutom jag. Det var alldeles tyst. Tillochmed ute var det knäpptyst! Det var som om det bara var jag på jorden!
 FORTSÄTTNING FÖLJER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0