min blogg berättelse Del 3

Jag betalade i kassan. Det blev 113 kr. På vägen hem så var det alldeles tomt ute! Till och med på skolorna var det tomt! Jaja jag vet att det finns dagar då alla på skolorna har lekition samtidigt.... Hemma låg jag på min säng och skulle snart gå ner och laga köttbullar med makaroner. Remo såv så jag kunde gott lata mig innan han skulle byta blöja. Mamma skulle komma hem kl 3 och kl var bara halv 11 ! Jag gick ner till köket och började laga mat. Jag skulle snart äta. Men jag hörde något utifrån! Jag gick ut ur huset för att se vad det var. Det hade låtit som en jätte mus hade stampat ute i trägården! Men det var bara Karisa som satt på gungan med en kompis! Karisa är du hemma redan? Snälla säg inte att jag skolckade till mamma! Va! Karisas kompis tittade med en skrämande blick ner i marcken! Mamma kommer att bli dö arg på mig och pappa med! Okej men ska ni inte gå någon annanstans? Jo vi hade tänckt gå ner till stranden. Kom Sally sa Karisa och dom båda gick sin väg. När jag vände mig om kom jag på! MATEN! Jag rusade in till köket! Det hade börjat koka och var ändå klar! Jag gick och satte mig och åt min mat. När jag var klar så gick jag upp och bytte blöja på Remo. Alla mina syslor för dagen var klara. Jag satte mig på minsäng med Remo. Jag matade han med nappflaskan. Jag kunde höra att mamma kom hem. Hallå ropade hon. Jag sa bara jaa sedan gicg jag ner med Remo till mamma. Har du sett Karisa frågade mamma. JAA eller jag menar nej sa jag snabbt. Jag skulle hämta henne men hon hade inte varit där på hela dam sa mamma.Hallå! Det var Karisa som kom. Var har du varit frågade mamma argt! Jag har varit hos tandläckaren. Men vi har inte fått någon tid till din tandläckare! Men jag har det var när tandläckaren var på våra skola. Då fick ja en lapp!
           FORTSÄTTNING FÖLJER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0